Elämäni yllätys!

23.11.2022

Olin nuorena mm. ateisti, kommunisti, Jumalan rienaaja ja piiloalkoholisti. Minulla oli hyvä työpaikka, mutta join kaiken vapaa-aikani. Juuri ennen katuojaa sain rautaisen neuvon Kittilän ex-alkoholisteilta: "Leiki, että Jumala on olemassa, mutta rukoile Häntä ihan tosissaan!"

Aluksi uhosin, että ennemmin Kemijoki kuivuu kuin tämä tyttö rukoilee, mutta kurjuuteni kasvaessa päätin lopulta testata äijien neuvon. Menin polvilleni ja leikin, että Jumala on olemassa ja pyysin, että Hän päästää minut viinanhimostani. Tämä tapahtui yli 30 vuotta sitten - mutta sen jälkeen en ole ottanut alkoholia pisaraakaan! Kunnia Jumalalle.

Aloin pyytää Jumalalta lyhyesti joka aamu, että en lankea juomaan tänään. Ei tänään! Ja illalla kiitin Häntä raittiista päivästä. Oltuani pari vuotta juomatta aloin rukoilla, että pääsen irti tupakastakin, sillä poltin n. 60 savuketta vuorokaudessa ja keuhkoni olivat aivan riekaleina. Vapauduin tupakastakin ja silloin konseptini sekosivat täysin.

Ajatuksiini tuli väkisinkin että entäpä jos se Jumala on sittenkin olemassa? Olinhan päässyt rukoilemalla irti elämäni hirveimmistä ongelmista! Mutta mistä tämä Auttajani löytyy? Olin satavarma, että ei ainakaan Raamatusta!

Tuskailin ja etsin - ja lopulta hoksasin, että minähän voin rukouksessa kysyä asiaa Häneltä itseltäänkin. Aloin siis puhua Hänelle, että haluan löytää Sinut, Jumala! Sinut, joka päästit minut viinasta ja tupakasta. Sinut, joka autoit minua! Siis näytä minulle, mikä on totuus näistä asioista. Mistä Sinut löydän? Haluan löytää totuuden, en mitään uutta teoriaa, aatetta tai oppia!"

Tätä pyysin viikkoja tai ehkä kuukausia.

ERÄÄNÄ PÄIVÄNÄ KUN ripustin pyykkiä narulle, koin elämäni suurimman yllätyksen. Minulle sanottiin ääneen: "Mutta kelpaako sinulle totuus, jos se löytyy Raamatusta?" Se siis sanottiin ääneen! Hämmästyin niin, että olin lentää selälleni. En ollut koskaan kuullut, että Jumala puhuu. Mutta nyt Hän puhui - ja vieläpä minulle, kaikista syntisäkeistä suurimmalle! Ja minä kuulin sen omilla korvillani.

Konseptini sekosivat täysin. Jaa että Raamatusta? Voi kuinka pettynyt olinkaan! Olen siis ollut vuosikymmeniä väärässä!

Mutta vihdoin tartuin Raamattuun ja menin seurakuntaan. Tutustuin uskoviin ja kun kuulin, millaisia ihmeitä Jumala oli tehnyt muiden uskovien elämässä aloin vähitellen tajuta, että muutoksen tekijä minunkin elämässä oli nimeltään Jeesus! Hän siis ei ole oppi eikä teoria eikä sääntökirja! Hän on elävä Olento, joka sanoo Sanassaan, että Hän on ihmisen Auttaja! Ja että Hän haluaa olla lastensa Isäkin! Antauduin Hänelle koko sydämestäni.

Olin joskus pikkutyttönä koulun uskontotunnilla kuullut, kuinka Jeesus oli joskus kulkenut täällä maan päällä ja tehnyt kaikenlaista hyvää ihmisille:: parantanut sairaita, ruokkinut nälkäisiä, herättänyt jopa kuolleita...

Sitten kun luin Raamatusta, että "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkiasesti", haukoin henkeäni. Siis Jeesus vapautti minut jo päihteistä - mutta tämä kaikkihan tarkoittaa sitä, että minä voin vieläkin, siis tänäänkin koskettaa Häntä niin, että Hän auttaa minua edelleenkin!!

Yhä kirkkaammin ymmärsin, että Jeesus on todellakin elämäni Suurin Löytö!

Olen nähnyt, että Jeesus on todellakin täynnä ihanuutta ja hyvää tahtoa - ja Hän haluaa olla ihmisen kanssa henkilökohtaisessa suhteessa. Hän auttaa jokaista, joka etsii Häntä ja koko Taivas puhkeaa riemuun, kun yksikin ihminen täällä maan päällä tekee parannuksen synneistään ja päättää uskoa Jeesukseen. Se on kaikkein tärkeintä, mitä täällä ihmiselämässä pitää tehdä, sillä siitä käynnistyy ihmisen uudestisyntyminen.

Siis jos Sinä olet nyt vaikeuksissa, jos avioero tai konkurssi uhkaa tai lapset sekoilevat narkkarijengeissä, kysyn Sinulta samoin kuin Isä Jumala kysyi minulta: Mutta kelpaako sinulle totuus, jos se löytyy Raamatusta?

Kukaan täällä elämässä ei säästy vaikeuksilta, mutta meillä on Auttaja, meillä on Jeesus! Hän on Jumala ja Häntä voi rukoilla missä vaan, milloin vaan! Hän haluaa olla Isämme ja Hänelle ei tarvitse varata aikaa eikä jonottaa vuoroaan, Hän kuulee sinuakin heti. Ja Hän myös auttaa - kun kuulee salasanan Jeesus!

JEESUSTA EI TARVITSE OTTAA ELÄMÄÄNSÄ kuin sikaa säkissä. Jumalan Sana nimittäin sanoo näin: "Maistakaa ja katsokaa, kuinka hyvä Herra meillä on. Autuas se, joka Häneen turvaa" (Ps. 34:9). Maistaminen tarkoittaa testaamista. Jumalan Sanaa voidaan siis voidaan testata! Ano Häneltä sellaista apua, jota juuri nyt kipeästi tarvitset ja pane testit päälle! Jumalan lahjat eivät ole yhtä helposti saatavilla kuin tavaratalojen herkut, mutta kun et anna periksi tulet näkemään, että Jumala todellakin kuulee sinua ja vastaa sinulle.

Minä tein nuo testit ja olen tänä päivänä autuas (=ylionnellinen) nainen, sillä koettuani elämäni suurimman yllätyksen löysin elämäni suurimman Aarteen. Kun rukoilet Häntä vilpittömästi saat tehdä samantapaiset löydöt kuin minäkin.

"Jeesus on tie, totuus ja elämä." Kun astut Jeesus-tielle löydät totuuden Jumalasta ja uusi, elämisen arvoinen elämä käynnistyy! Tämä on tapahtunut miljoonille ihmisille maailmassa ja mikäli etsit uskovia ystäviä. olet aina tervetullut mukaan autuaaseen joukkoomme! Oikein siunattua joulun odotusta sinulle, lukijani!

Seija Pajatie (pajatieseija777ätgmail.com)